Al meer dan 110 jaar levert Van Ooy 3.000+ carambole-, pool- en snookerartikelen voor iedereen.

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We helpen je graag op weg!

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Omdat wij zowel consumenten (B2C) als zakelijke klanten (B2B) bedienen, hebben we de vragen opgesplitst in twee secties. Klik op de sectie die voor jou relevant is en vervolgens op een vraag om het antwoord te bekijken. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. We denken graag met je mee.


Voor consumenten (B2C)

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling bij Van Ooy? Klik op het gewenste artikel, voeg het toe aan je winkelwagen en volg de stappen in de checkout. Bestellen kan ook zonder account.
Heb ik een account nodig om te bestellen? Nee, dat is niet verplicht.

Betaling

Welke betaalmethoden accepteren jullie? Wij accepteren o.a. iDEAL en bankoverschrijving.

Verzendinformatie

Wat is de levertijd van mijn bestelling? Voorraadproducten besteld op werkdagen vóór 14:00 uur worden meestal dezelfde dag verzonden. Binnen Nederland is de levertijd 1–2 werkdagen.
Wat zijn de verzendkosten? Binnen Nederland is verzending gratis vanaf €75. Daaronder rekenen we standaard verzendkosten, zichtbaar bij afrekenen.
Verzenden jullie ook internationaal? Ja, wij leveren in heel Europa. Verzendkosten en levertijd zijn afhankelijk van het land.
Krijg ik een track & trace code? Ja, zodra je bestelling is verzonden ontvang je een e-mail met een trackinglink.

Producten & assortiment

Ik zoek een specifiek product maar kan het niet vinden, wat nu? Neem gerust contact op. We helpen je graag met alternatieven of maatwerkoplossingen.
Welke merken voeren jullie? Wij zijn o.a. distributeur van Longoni, Molinari, McDermott, Raymond Ceulemans, Iwan Simonis, Aramith, Artemis, Taom en nog vele andere.

Retourneren & service

Kan ik artikelen retourneren? Ja, retourneren is mogelijk binnen 5 werkdagen na ontvangst. Neem altijd eerst contact met ons op voordat je iets terugstuurt.
Wat zijn de voorwaarden voor retourneren? Het product moet ongebruikt zijn en – indien mogelijk – in originele verpakking zitten. Speciaal bestelde maatwerkartikelen kunnen niet geretourneerd worden.
Wie betaalt de retourkosten? Als de fout bij Van Ooy ligt, betalen wij de retourkosten. Anders zijn de kosten voor eigen rekening.
Mijn product is beschadigd aangekomen. Wat nu? Maak direct foto’s van de verpakking en het product en meld het binnen 24 uur bij onze klantenservice. We zoeken samen naar een oplossing.

Garantie & ondersteuning

Hoe lang heb ik garantie op producten? Op al onze producten geldt fabrieksgarantie. De duur hangt af van het merk en producttype.
Wat valt er onder garantie? Fabricagefouten, technische defecten en elektronica bij normaal gebruik. Slijtage of schade door verkeerd gebruik valt niet onder garantie.
Bieden jullie technische ondersteuning? Ja, ons team helpt je graag met advies en vragen over gebruik. Neem gerust contact op!

Contact & openingstijden

Hoe neem ik contact op met Van Ooy? Je kunt ons bereiken via sales@vanooy.com of telefonisch via +31 (0)23 534 00 40.
Wat zijn jullie openingstijden? Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur.

Voor zakelijke klanten (B2B)

Bestellen

Ik wil als B2B-klant structureel inkopen, hoe werkt dat? Neem contact met ons op via sales@vanooy.com of bel +31 (0)23 534 00 40 om een zakelijk account aan te vragen.
Heb ik een account nodig om te bestellen? Voor zakelijke klanten is dit een must i.v.m. prijsafspraken, bestelgeschiedenis en kopiedocumenten.

Betaling

Kan ik op factuur betalen? Ja, zakelijke klanten met een account kunnen – na goedkeuring – gebruikmaken van betaling op factuur.

Overige service

Bieden jullie maatwerkoplossingen of grote orders? Ja, wij denken graag mee over speciale wensen, grote aantallen of specifieke productcombinaties.