Al meer dan 110 jaar levert Van Ooy 3.000+ carambole-, pool- en snookerartikelen voor iedereen.

Retourneren

Bij Van Ooy Billiard Supplies hechten we veel waarde aan klanttevredenheid, kwaliteit en correcte levering. Toch kan het voorkomen dat een bestelling niet volledig naar wens is of dat er iets misgaat tijdens transport of verwerking. In dat geval staan wij klaar om het netjes en professioneel op te lossen.

In welke gevallen kan ik een product retourneren?

Retourneren is bij ons mogelijk in de volgende situaties:

  • Het geleverde artikel komt niet overeen met wat besteld is (verkeerd artikel)
  • Het product is defect of beschadigd geleverd
  • Er is sprake van een fabricagefout
  • De producten voldoen aantoonbaar niet aan de overeengekomen productspecificaties

Wij verzoeken je om retourmeldingen zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst aan ons door te geven. Dat helpt ons om snel te handelen en passende oplossingen te bieden.

Retourvoorwaarden

Om een retourzending correct te kunnen verwerken, hanteren wij de volgende voorwaarden:

  • Het product dient zich in ongebruikte, originele staat te bevinden
  • Waar mogelijk moet het artikel in de originele verpakking geretourneerd worden
  • Het retourverzoek moet vooraf worden goedgekeurd door Van Ooy; ongeautoriseerde retourzendingen worden niet in behandeling genomen
  • De retourzending moet duidelijk voorzien zijn van het ordernummer of factuurnummer

Let op: Speciaal voor jou bestelde maatwerkartikelen (bijv. tafellakens op maat of specifieke technische onderdelen) kunnen in principe niet geretourneerd worden, tenzij er sprake is van een aantoonbare fout of schade.

Hoe meld ik een retour aan?

  1. Neem contact met ons op. Stuur een e-mail naar sales@vanooy.com of bel +31 (0)23 534 00 40. Geef een duidelijke omschrijving van het probleem, en vermeld het order- of factuurnummer.

  2. Wij beoordelen je melding en geven – indien van toepassing – instructies voor het terugsturen van het product. In sommige gevallen vragen we om foto’s van de schade of het product.

  3. Na akkoord kun je het artikel volgens de instructies naar ons retouradres verzenden. Zorg voor een stevige verpakking, zeker bij kwetsbare onderdelen of elektronica.

  4. Zodra de retour bij ons binnen is, ontvang je binnen 5 werkdagen een bevestiging en – afhankelijk van de situatie – een voorstel voor terugbetaling, vervanging of creditering.

Verzendkosten bij retourzending

De kosten voor retourzendingen worden als volgt behandeld:

Fout van Van Ooy Billiard Supplies

Bijvoorbeeld verkeerd of beschadigd geleverd; wij vergoeden de verzendkosten of regelen een retourlabel/pick-up.

Fout van de klant

Bijvoorbeeld een verkeerd besteld product; de verzendkosten zijn in dat geval voor eigen rekening.

Als je twijfelt over de situatie of uitzonderingen verwacht (bijv. fout in bestellijst, beschadiging door transporteur), neem dan contact met ons op voordat je iets terugstuurt.

Wat gebeurt er na ontvangst?

Na ontvangst van de retourzending controleren wij het product op volledigheid, gebruikssporen en eventuele schade. Vervolgens nemen we contact met je op over de verdere afhandeling. Mogelijke oplossingen:

  • Vervanging van het artikel
  • Creditering op de factuur
  • Tegoedbon of herlevering bij structurele afname
  • Terugbetaling via de oorspronkelijke betaalmethode (in overleg)

De volledige afhandeling proberen wij binnen 5 tot maximaal 10 werkdagen te voltooien.

Schade bij ontvangst melden

Is een pakket tijdens transport duidelijk beschadigd aangekomen? Maak dan altijd direct foto's van de buitenzijde van de doos én van de inhoud. Meld schade binnen 24 uur na levering. Dit stelt ons in staat om een claim in te dienen bij de vervoerder en jou zo snel mogelijk te helpen met een oplossing.

Contact voor retouren & vragen

Heb je vragen over een retourzending of twijfel je of een product in aanmerking komt voor retour? Neem gerust contact op met ons team – we helpen je snel en deskundig verder.